اهمیت تهویه مطبوع در بیمارستان

در بیمارستان ها بحث تهویه مطبوع مساله ایی است که از اهمیت زیادی بر خوردار است چرا که مساله ی درمان بیماران و سلامتی آن ها مطرح است تمام مکان هایی که در یک بیمارستان وجود دارد مانند اتاق عمل ، جراحی ، ریکاوری و … نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد به گونه ایی که بیماران و تمام کسانی که در این محیط هستند احساس راحتی کند .

در بیمارستان ها به دلیل پیچیدگی هایی که وجود دارد ، رعایت کردن اصول و استاندارد های بین المللی از اهمیت ویژه ایی بر خورد دارد است .

شرکت رهاورد نوین سازه که به عنوان یک شرکت تاسیساتی در اصفهان در حال فعالینت است سعی دارد در این مقاله شما را با تهویه مطبوع در بیمارستان آشنا کند .

  همان طور که میدانیم تهویه  مطبوع که عبارست شرایط متعادل دما و رطوبت در شرایط زندگی همه ی انسان ها بسیار موثر است حال می توان با کنترل دما و رطوبت و تهویه مطبوع مناسب  در روند درمانی بیماران تاثیرمطلوب گذاشت.

مثلا اگر بیمارانی که دارای روماتیسم هستند در مدت زمان طولانی در محیط گرم قرار گیرند در بهبود بیماری آن ها بسیار موثر است .

 

تهویه مطبوع اصفهان

 

به دلیل اینکه محیط بیمارستان یک مکان بهداشتی است در نتیجه تهویه ی مطبوع بیمارستان باید بسیار بهداشتی و دور از هر گونه آلودگی باشد و لازم است که جریان هوا در مکان های مختلف تحت کنترل باشد ، سیستم تهویه مطبوع بیمارستان علاوه بر این که شرایط رفاه را فراهم می کند جنبه ی درمانی هم دارد .

نکته ی دیگری که طراحان تاسیسات باید به آن توجه داشته باشند خارج کردن هوای کثیف از محیط و مساله ی فیلتراسیون است که در محیط بیمارستان بسیار مهم است چرا که بسیاری از مشکلات در اثر وجود داشتن عفونت در محیط بیمارستان به وجود می آید بنابراین لازم است که کنترل مسیر هوا به گونه ایی باشد که از انتشار آلودگی و عفونت جلوگیری کند و گرد و غبار ، مواد بو داری که در محیط بیمارستان وجود دارد و گاز های بیهوشی که در بعضی از فضاهای بیمارستان هست را کاهش دهد ، از این رو در محیط بیمارستان مساله ی چرخش هوا و هم چنین  جریان داشتن هوای تازه موضوع مهمی است و لازم است که طراحان تاسیسات به آن توجه داشته باشند .

بنابراین جریان هوا باید به صورت یکنواخت و آرام در محیط جریان داشته باشد در بعضی از مناطق نیاز است که از فشار منفی استفاده شود و در بعضی از منطق یکه حساس هستند لازم است که فشار مثبت استفاده شود .

بیمارستان ها می توانند کلیه خدمات تهویه مطبوع خود را به شرکت تهویه مطبوع اصفهان واگذار کنند .