معرفی انواع سیستم گرمایشی برای فصل سرما

کم کم به آخر فصل پاییز نزدیک میشویم و دغدغه همه ی مردم نوع گرمایش خانه هایشان است .که با کدام نوع سیستم گرمایشی میتوان بهترین نتیجه را گرفت البته با کمترین مصرف انرژی.برای خرید و فروش پکیج در اصفهان و انتخاب بهترین نوع ،چند نمونه از سیستم های گرمایشی را برای شما توضیح میدهیم و همچنین از معایب و مزایای آن بازگو میکنیم.

گرمایش از طریق حرارت مرکزی:

یکی از متداول ترین سیستم های گرمایشی ،استفاده از حرارت مرکزی در ساختمان است. برای ساختمان های بزرگ امروزی برای گرمایش آن نمیتوان از وسایلی موضعی مانند بخاری استفاده کرد زیرا خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.برای جلو گیری از این خطرات ساختمان ها از سیستم حرارت مرکزی استفاده کرده اند. این سیستم حرارت را از طریق بخار آب تولید میکند و این حرارت را با وسیله های مختلف به کل ساختمان انتقال میدهد.شوفاژ ،فن کویل های زمینی و سقفی ،پکیج ها و ….

مزایای سیستم حرارت مرکزی:

1.نیازی به راه خروجی دود و نصب دود کش ندارد.

2.نسبت به بخاری برقی و گازی از نظر مصرف انرژی به صرفه تر است.

3.خطرات احتمالی خفگی با گاز و … که بقیه ی سیستم های گرمایشی دارند را ندارد.

4.با دسترسی به انشعابات گاز و با رعایت دستور العمل ها ی مربوطه به راحتی میتوان به گرمای دلخواه رسید.

گرمایش از طریق رادیاتور های قرنیزی:

رادیاتور های قرنیزی جایگزین مناسبی برای رادیاتور های شوفاژ و گرمایش از کف هستند.رادیاتور های دیواری به خاطر سادگی نصب و هزینه کم یک سیستم گرمایشی است که مورد استفاده قرار میگیرد. ولی به خاطر داشتن مشکلاتی مانند پر کردن فضای با ارزش اتاق و محیط ها ی خانه ، کم کم کنار گذاشته شده است. برای خرید و فروش رادیاتور در اصفهان با با تماس بگیرید.

 

سیستم گرمایش از کف هم به خاطر یک سری از مشکلات مانند :دسترسی سخت هنگام تعمیر و بلند شدن گرد و غبار از کف ،کمتر مورد استفاده قرار میگیرد .

ولی رادیاتور های قرنیزی جایگزین مناسبی هستند به خاطر مزایای که نسبت به سیستم های گرمایشی دیگر دارند.این رادیاتور ها از انرژی تجدید پذیر خورشیدی استفاده میکنند.سیستم هایی که از این نوع انرژی های تجدید پذیر استفاده میکنند معمولا نیاز به سطح حرارتی بزرگی دارند ولی این رادیاتور هابه نحوی طراحی شده اند که بتوانند با این منابع انرژی در بهترین راندمان کار کنند.

گرمایش از کف:

این سیتم در مقابل بقیه ی سیستم های گرمایشی هم از نظر مصرف انرژی به صرفه است هم رفاه و آسایش ساکنان را فراهم میکند. این نوع سیستم گرمایشی در چند سال اخیر خیلی مورد استقبال قرار گرفته است به خصوص در آمریکا و اروپا.سیستم گرمایش از کف در ساختمان ها ،گرما را یه صورت یک نواخت در کل ساختمان پخش میکند و اینکه خطرات دیگر وسایل گرمایشی را ندارد.تمام وسایل گرمایشی دارای یک سری معایب و یک سری مزایا هستند که به ما در انتخاب سیستم کمک میکنند.

مزایا:

1.انتقال یک نواخت حرارت در کل فضا

2.مصرف کم انرژی

3.آرامش و رفاه ساکنان

4.هوای تمیز و خشک نشدن هوا

5.آزادی عمل در دکوراسیون منزل

معایب:

1.پخش شدن گرد غبار از کف ساختمان

2.دسترسی سخت به تاسیسات ساختمانی هنگام تعمیر سیستم (برای تاسیسات ساختمانی در اصفهان از ما کمک بگیرید.)

گرمایش از طریق شومینه:

شومینه یک وسیله گرمایشی بسیار قدیمی و در عین حال مدرن است.شومینه را میتوان به صورت مدل های مختلف و مناسب با دکور ساختمان تغییر داد که زیبایی خاصی به خانه میدهد .البته شومینه ها اکثرا در ویلا هاو خانه های مسکونی استفتده میشود.از معایب این وسیله ی گرمایشی میتوان به این موارد اشاره کرد که ،شومینه معمولا پاسخگوی سرما نیست ونمیتواند کل فضا را گرم کند و باید در کنار آن از سیستم گرمایشی دیگری نیز استفاده کرد.این سیستم گرمایشی به خاطر شعله گاز خطراتی مانند گاز گرفتگی و خفگی با گاز منواکسید کربن را دارد .همچنین به خاطر باز بودن جلوی شومینه و پخش شعله در فضا ، کثیف شدن دیوار و پرده و … ا به همراه دارد.