اهمیت تهویه مطبوع در سوله های صنعتی

تهویه مطبوع در سوله های صنعتی دارای اهمیت بالایی است و لازم است هنگامی که در حال طراحی یک سوله صنعتی و یا کارخانه هستید درهمان ابتدا به مساله ی تهویه مطبوع توجه ویژه ایی داشته باشید چرا که در زمان طراحی سوله و … باید مساله ی تهویه مطبوع ، سیستم کانال کشی و تجهیزات هواسازدر طراحی لحاظ شود .

برای تهویه مطبوع سوله لازم است قسمت های که دارای آلودگی بیشتری هستند را از قسمت هایی که دارای هوای تمیز تری هستند تفکیک کرد و برای هر دو قسمت از سیستم تهویه مطبوع مناسب با خود را به کار برد  .

و همان طور که می دانیم سیستم تهویه مطبوع از اهمیت بالایی برخوردار است و یک تهویه ی مناسب می تواند شرایط ارامش و آسایش کارکنان را به وجود آورد و در نتیجه پرسنل ، کار خود را به نحو احسن انجام می دهند و بر روی بازده کاری آن ها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت .

در شهر اصفهان که به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته شده است کارخانه ها و سوله های صنعتی زیادی در زمینه ها مختلف در حال فعالیت هستند که می توانند از شرکت تاسیساتی در اصفهان برای کارهای که مربوط به تهویه ی هوا است کمک بگیرند . انواع سیستم های تهویه مطبوع در سوله صنعتی عبارتند از سیستم های که برای سرمایش و گرمایش به کار می روند ، سیستم هایی که هواساز هستند و سیستم توزیع هوا .

سیستم سرمایش برای زمانی که هوا گرم است کاربرد دارد از سیستم سرمایشی زمانی استفاده می شود که  هوا گرم است ، زمانی که رطوبت سوله ی صنعتی یا کارخانه زیاد است لازم است از سیستم های هواساز استفاده شود .

      شرکت تاسیساتی در اصفهان

جهت گرمایش سوله های صنعتی زمانی که ارتفاع سقف زیاد است بهترین سیستمی که می توان با استفاده از آن سوله را گرم کرد سیستم گرمایش از کف است چرا که در چنین حالتی گرم کردن محیط کاری دشوار است و بهترین راه حل برای گرم نگه داشتن سوله  گرمایش از کف است که با کمک کابل های مقاومتی الکتریکی و یا کانال های هوای گرم می توان این کار را اانجام داد .

و اگر قرار باشد کل سوله ی صنعتی را گرم نگه داشت می توان از یونیت هیتر استفاده کرد چنان چه عمل تخلیه هوا و سیستم هواساز به درستی عمل کند می توان از گرمکن های گاز سوز با شلعه ی مستقیم استفاده کرد که استفاده از این نوع از گرمکن ها با استقبال خوبی همراه بوده است و توانسته است محیط سوله را گرم کند .

برای سرمایش سوله های صنعتی تمهیدات متفاوتی وجود دارد که رایج ترین آن عبارتند از

: سیستم های برودتی ، استفاده از کولر های تبخیری و استفاده از هوای تازه با سرعت زیاد .

استفاده از سیستم سرمایش مکانیکی برای سوله های صنایع سنگین مقرون به صرفه نیست که در این حالت می توان از سیستم های سرمایش تبخیری استفاده کرد و با کمک آن شرایط کاری خوبی را برای کارکنان در فصل گرما ایجاد کرد .هم چنین می توان هوای تازه را با سرعت زیاد به داخل سوله ی صنعتی انتقال داد و با کمک این سیستم می توان شرایطی را برای کارکنان ایجاد کرد که بتوانند به کار خود ادامه دهند .