راهکارهایی برای خنک ماندن خانه در فصل تابستان

راهکارهایی برای خنک ماندن خانه در فصل تابستان

تابستان ممکن است خیلی چیزهای شگفت انگیز برای شما به ارمغان بیاورد ، اما مطمئنا ، گرمای شدید از آنها نیست.برای بسیاری ، استفاده از تهویه مطبوع مثل سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت که برای کانال کشی آن میتوان از کانال پلی یورتان استفاده کرد ، مقرون به صرفه نیست و در دسترس نیست.بنابراین احتمالاً شما به عنوان صاحب خانه ، به فکر راه های خنک نگه داشتن خانه خود در طول تابستان هستید.در این مقاله بهترین راه های خنک نگه داشتن خانه شما در فصل گرما ، بدون فشار آوردن به دستگاه های تهویه هوا ، ارائه شده است.در ادامه همراه ما باشید.

بهترین راه خنک نگه داشتن خانه

  • حداکثر 30 درصد گرمای ناخواسته از پنجره شما وارد می شود و با استفاده از پرده ها و موارد مشابه می توانید تا 7 درصد در صورتحساب و پایین آمدن دمای داخلی تا 20 درجه صرفه جویی کنید.از آنجا که دما در صبح افزایش می یابد ، پنجره ها و پرده هایی که رو به خورشید هستند را ببندید.
  • در عصر ( از 5 صبح تا 8 صبح و 8 عصر تا 10 شب ) با کاهش دما ، پنجره ها را باز کنید.در این مواقع هوا دلپذیر و خنک می شود و با باز کردن پنجره ها می توان نسیم طبیعی ایجاد کرد که باعث خنک شدن فضای داخل خانه می شود.
  • لامپ های رشته ای گرمای زیادی تولید می کنند.هر وقت ممکن است چراغ ها را خاموش کنید و یا لامپ های رشته ای را با لامپ های جدید که گرمای کمتری تولید می کنند ، جایگزین کنید.
  • وسایل الکتریکی شما مانند لامپ ها ، گرما را تابش می کنند ، بنابراین تلفن و دستگاه های بدون مصرف خود را از برق جدا کنید.
  • در ماه های تابستان سعی کنید وعده های غذایی را از قبل برنامه ریزی کنید تا در طول روز نیازی به استفاده از اجاق گاز نداشته باشید.اگر مجبور هستید از اجاق گاز استفاده کنید ، سعی کنید وعده غذایی خود را قبل از ظهر یا بعد از گرمای روز بپزید.

ترفندهای خنک کردن منزل

  • روی درب و پنجره های بهتر و عایق سرمایه گذاری کنید.عایق بندی بهتر و مهر و موم های محکم تر به شما کمک می کند تا خانه خود را در گرمای شدید با انرژی کمتری خنک کنید.
  • از پنکه های سقفی استفاده کنید.پنکه های سقفی کمک شایانی در سرد نگه داشتن خانه شما می کنند.آنها هوا را به طور مداوم در حال حرکت نگه می دارند که این امر خانه شما را خنک می کند.البته باید مطمئن باشید که پنکه های سقفی در هوای گرم در حال چرخش خلاف جهت عقربه های ساعت هستند.این به خانه شما کمک می کند تا بهتر خنک شود.