منابع کویل دار فیلتر شنی تحت فشار

  • منابع کویل دار، که امروزه به وفور یافت می شود و به طور عمده جایگزین منابع دو جداره گردیده است( هم به دلیل سرعت تثبیت دما و هم به دلیل راندمان مناسب تر) در واقع مخزنی است جهت تامین آب گرم بهداشتی که از آب گرم یا بخار خروجی بویلر، برای گرم کردن آب سرد ورودی شهر استفاده می کند. این آب گرم یا بخار خروجی از بویلر، در داخل کویل حرارتی از چند شاخه لوله رفت و برگشتی گردش نموده و پس از تبادل حرارت با دیوار لوله های آن از کویل خارج می گردد. تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله (مسی، استیل، … ) شده در نهایت منجر به گرم شدن آب سرد خارج لوله که آن را احاطه کرده است می شود.

جنس منبع کویل دار عموماً از ورق گالوانیزه می باشد اما در صورت استفاده از ورق سیاه (فشارهای بالاتر از 10 بار) داخل منابع را با پوشش اپوکسی می پوشانند. ضخامت ورق فولادی بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خوردگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود. در مواقعی که بنا به ضرورت یا خواست کارفرما بخواهند سرعت انتقال حرارت را افزایش دهند، سطح مقطع کوئل را از مقدار استاندارد بیشتر در نظر می گیرند و این رویه در قیاس با مواقعی که دمای بویلر را بالا برده و بواسطه آن سوخت را  بی رویه مصرف کنند بسیار مقبول تر است. انتخاب منابع کویل دار بر اساس محل مصرف و نوع مصرف به دو دسته کلی افقی و ایستاده تقسیم می شود. منابع کویل دار گاهی دارای یک کویل و بعضا دارای دو کویل حرارتی ( به عنوان مثال: 1-کوئل مسیر ورودی از سمت دیگ 2- کوئل مسیر ورودی از سمت کلکتورهای خورشیدی آب گرم) هستند، در انتخاب نوع منبع کویل دار، فضا و ابعاد موتورخانه مهمترین عامل می باشد و بسته به محدودیت های موتورخانه این منبع انتخاب می گردد. ( شایان ذکر است امروزه عمدتاً از منابع کوئل دار عمودی استفاده می شود که مزیت آن بهره مندی از ارتفاع در قیاس با قطر برای تامین حجم آب ذخیره مورد نیاز می باشد)

  • همه انواع منابع آب گرم باید در سطحی تراز نصب شود و بلا استثناء کلیه مخازن کوئل دار آب گرم باید مجهز به شیراطمینان و شیرتخلیه باشد.
  • منبع آب گرم باید کاملا عایق شود.

پمپ برگشت آب گرم مصرفی باید دائم کار باشد و در صورت نیاز به صورت دستی خاموش شود.

برای ارتباط با شرکت تاسیساتی در اصفهان کلیک کنید.

  • فیلترهای شنی تحت فشار:

قسمت‌های تشکیل‌دهنده‌ یک فیلتر شامل بستر ماسه‌ای، تجهیزات جمع‌آوری آب صاف شده، تجهیزات شستشوی فیلتر و جمع‌آوری پساب شستشو می‌باشد.

این فیلترها از یک استوانه‌ی فلزی تشکیل شده که در دو انتها به عدسی ختم می‌شود و به ابعاد مناسب با آبدهی متفاوت ساخته می‌شود. ( نمونه های موجود در بازار، مدلهای با خروجی 11، 22 یا 33 مترمکعب بر ساعت است.)

این فیلترها هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی ساخته می‌شوند. قطر فیلترهای عمودی استاندارد از حدود 0.5تا 3 متر و ارتفاع آن بین 0.7الی 1.5 متر می‌باشد. البته فیلترهای عمودی به خاطر آنکه در تمام راستای ارتفاع آنها عمل تصفیه فیزیکی انجام می‌گیرد به فیلترهای افقی ترجیح دارند. فیلترهای تحت فشار دارای دریچه مناسب برای داخل کردن شن و ماسه و بازدید و یا خارج‌کردن شن و ماسه در مواقع لزوم هستند. این فیلترها دارای شیر آب ورودی، شیر خروج آب صاف، شیر ورود آب شستشو، شیر تخلیه و خروج آب شستشو هستند. در بالاترین نقطه‌ی صافی، یک شیر تخلیه‌ی هوا وجود دارد که ممکن است به‌طور خودکار عمل نماید. علاوه بر وسایل بالا، صافی ممکن است دارای فشارسنج و کنتور آب و دستگاه سنجش افت فشار باشد.

بدنه این فیلترها (تحت فشار)، استوانه‌ای شکل و از فولاد بر اساس استاندارد‌های معتبر ساخته شده است و دارای دو دریچه بازدید بوده و برای جلوگیری از خوردگی، کلیه سطوح مجاور با آب داخل مخزن دستگاه از دو لایه رنگ اپوکسی و کلیه سطوح بیرونی دستگاه که در مجاورت هوا قرار دارند با رنگ روغنی پوشش داده می‌شود. فشار استاندارد در این فیلترها بین 7-3 اتمسفر و تابع مقدار دبی خروجی است.

نحوه نصب فیلتر های تحت فشار صرفاً تابع مسیر ورودی و خروجی آنها است و غالباً ورودی آب از مسیر بالا بسته می شود و خروجی هم از مسیر پایین متصل می گردد، آب پس از عبور از لایه های شن و سیلیس قابل برداشت می گردد.

حال اگر پس از مرور زمان و از طریق دریچه های بازدید به صورت ظاهری یا ضمن سنجش افت فشار موعد زمان احیاء یا اصطلاحاً Back Wash  رسیده باشد، در این صورت فیلتر نیاز به شستشو دارد که برای این منظور با جریان دادن هوا و سپس آب در عکس جهت فیلترکردن، به ترتیب زیر انجام می‌گیرد:

ابتدا شیر آب خام ورودی به فیلتر بسته می‌شود، شیر خروج آب صاف نیز بسته می‌شود. سپس شیر تخلیه‌ی هوا را باز می‌کنیم و هوا به میان ذرات ماسه دمیده می‌شود تا ماسه‌ها چسبندگی خود را از دست بدهند.

در مرحله نهایی شیر خروجی و شیر ورودی آب شستشو باز می‌شود و عملیات شستشوی ماسه‌ها با آب تمیز شروع می‌گردد.

فروش پکیج در اصفهان